HOW MANY TIMES
CAN WE STOP
A CUSTOMER?
THAT IS OUR
STARTING POINT.
THAT IS OUR STARTING POINT.
お客さまの足を何回止められるか?
それが、私たちの起点です。
We have a new perspective and way of thinking called “Visual Merchandising (VM),” which is different from what is called “VMD” in Japan, and we solve our clients' problems through our actions.
We find issues from VM consulting and implement appropriate displays. And we execute from creative design to construction and its management.
Support for human resource development and sales through displays, conducted by experienced and truly professional staff. We also develop educational programs at universities and vocational schools.
We are a one-stop, providing all VM solutions.
私たちは日本で「VMD」と呼ばれるものとは異なる「VM=VISUAL MERCHAINDISING」という新しい視点と考え方を持ち、そしてそのアクションを通じて各クライアントの課題解決を行っています。
VMコンサルティングから課題を見つけ、適切なディスプレイを実施し、独創的なデザインから施工、その管理までを実行。
経験豊かな真のプロフェッショナルなスタッフが実施する、ディスプレイを通じた人材育成や販売へのサポート。また、大学や専門学校での教育事業。
ワンストップで、全てのVMソリューションをご提供しています。

Kenichiro HOTTA has been the head of Visual Merchandising at luxury brands such as Louis Vuitton Japan, Dolce & Gabbana Japan, and Issey Miyake for more than 15 years. Afterwards, he founded VISUAL MERCHANDISING STUDIO, Inc. in 2019. Based on the idea of “customer-first VM” that he learned from his experience as a sales clerk, he provides multifaceted consulting on visual merchandising that connects “marketing,” “storefronts,” and “human resources” from a front-line perspective.
LOUIS VUITTON(ルイヴィトン ジャパン), DOLCE & GABBANA(ドルチェ&ガッバーナ ジャパン), ISSEY MIYAKE(イッセイミヤケ)などにて、Visual Merchandising部門
責任者を15年以上歴任、2019年にVISUAL MERCHANDISING STUDIO 株式会社を設立。
自身の販売職経から得た”お客さま第一のVM”をベースに、最前線で培った視点から”マーケティング” “店頭” “人材”をつなぐことができるヴィジュアルマーチャンダイジングを多角的にコンサルティングしている。
Visual Merchandising = VM parts.
All Visual Merchandising's functions, merchandising, display, VM training, and design from installation.
Only a few top overseas brands can implement these three functions with one team. We at VMS offer all of them.
From POP UP store and show window design, mannequin and display fixture development design to construction-related project management, we are ready to respond to all requests in the VISUAL MERCHANDISING.
VISUAL MERCHANDISING
- VISUAL MERCHANDISING 業務・機能業務受託
- VM スタッフィングサービス フィールドワーク/ラウンダー
MERCHANDISING
ANAGEMENT
ANAGEMENT
- VM コンサルティング VM + ブランディング(リブランド)
- VM トレーニング VM OJT VM 集合研修
- VM ガイドライン マニュアル作成
- VM 教育▪大学 専門学校講師 各セミナー・講演
- VMS アカデミー VMスタッフ養成アカデミー 東京校・大阪校
- 採用・転職支援 VM・MD・SP
STUDIO
DG’s
DG’s
- ショーウィンドウ
- 店舗内装・POP UP ストア
- 展示会 他
- 循環型店舗・端材利用
Visual Merchandising=VMのディスプレイ業務全て、研修やVMトレーニングの実施、そしてデザインから実際の施工まで実施するスタジオ機能、この3つの機能を1つのチームで実施できるのは一部の海外トップブランドのみです。
私たちは、そのすべてを提供する存在として、VMS(ヴィジュアル・マーチャンダイジング・スタジオ)と名乗っています。
プロフェッショナルなヴィジュアルマーチャンダイジングの提供、VMを通じた人材育成、研修、専門学校への講師派遣、VMスクールの運営。
POP UPストアやショーウィンドウのデザイン、マネキン・ディスプレイ什器の開発、デザインから施工関連のプロジェクト管理まで。
VISUAL MERCHANDISING領域すべてのリクエストに、私たちは応えられる準備ができています。
VISUAL MERCHANDISING
- VISUAL MERCHANDISING 業務・機能業務受託
- VM スタッフィングサービス フィールドワーク/ラウンダー
MERCHANDISING
ANAGEMENT
ANAGEMENT
- VM コンサルティング VM + ブランディング(リブランド)
- VM トレーニング VM OJT VM 集合研修
- VM ガイドライン マニュアル作成
- VM 教育▪大学 専門学校講師 各セミナー・講演
- VMS アカデミー VMスタッフ養成アカデミー 東京校・大阪校
- 採用・転職支援 VM・MD・SP
STUDIO
DG’s
DG’s
- ショーウィンドウ
- 店舗内装・POP UP ストア
- 展示会 他
- 循環型店舗・端材利用
Special seminars are offered.
After 2020, due to the decrease in the number of customers caused by the spread of COVID-19 and the rapid expansion of digital measures (EC-SNS), physical stores are required to provide more advanced added value than ever. We are entering a phase where conventional experience is no longer applicable. However, in the Japanese fashion market, understanding of the fundamentals of visual merchandising is still low, and there is a persistent belief that the old-fashioned “visualization of MD = VMD” is the correct approach. The ability to apply this method in stores is limited, image appeal has slowed down, and the storefronts of many brands are losing even the most important “individuality” that fashion inherently possesses. There are still few specialists in Japan who understand the latest VM and can put it into practice, and even if they have the sensitivity, there are not enough leaders who can explain it logically.
We offer the first program in Japan where as many people as possible can understand and learn the essence of the new VM necessary for the modern age by learning the latest and most modern VM through lectures and practices.
第一線で活躍できるプロフェッショナルのVISUAL MERCHANDISERを養成
2020年以降、新型コロナウイルス蔓延により来店人数が減ったことやデジタル施策(EC· SNS)の急拡大などから、実店舗ではこれまで以上に高度な付加価値の提供が一層求められ、今までの経験値が通用し難いフェーズヘと入っています。しかしながら日本のファッション市場ではヴィジュアルマーチャンダイジングの基礎部分の理解度がまだまだ低いため、従来の方法から脱却できておらず、昔ながらの「MD のVISUAL 化=VMD」が正しいという考えがいまだに見受けられます。店頭での応用力が乏しく、イメージ訴求も鈍化、現在多くのブランドの店頭はファッション本来が持つもっとも大切な「個性」さえ失われつつあります。最新のVMを理解し、実践できるスペシャリストは日本にはまだ少なく、また感性があってもそれをロジカルに説明できるリーダーは不足しています。
最新で最もモダンなVMを講義や実践から学習することで、 一人でも多くの方が現代に必要な新しいVMの本質を理解し、学べる日本で初めてのプログラムをご提供いたします。
- AGNÈS B.
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- BANG & OLUFSEN
- BAOBAO ISSEY MIYAKE
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- BOTTEGA VENETA
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